Sunday 20 August 2017

Forex Revisionsrapporten


Lagstadgad revision Vad är en lagstadgad revision En lagstadgad revision är en juridiskt obligatorisk granskning av riktigheten i en företags eller finansiell bokföring. Syftet med lagstadgad revision är samma som syftet med någon annan typ av revision: Att avgöra huruvida en organisation tillhandahåller en rättvis och korrekt representation av sin finansiella ställning genom att undersöka information som bankbalanser, bokföringsregister och finansiella transaktioner. BREAK DOWN DOWN Lagstadgad revision Till exempel kan en statslag kräva att alla kommuner ska lägga fram en årlig lagstadgad revision som granskar alla konton och finansiella transaktioner och att göra revisionsresultaten tillgängliga för allmänheten. Syftet med en sådan revision är att hålla regeringen ansvarig för hur det spenderar skattebetalarnas pengar. Många myndigheter deltar i regelbundna revisioner. Detta bidrar till att alla medel som styrs av den större statliga enheten, såsom på federal eller statlig nivå, har använts på lämpligt sätt och enligt eventuella associerade lagar eller krav för deras användning. Att vara föremål för lagstadgad revision är inte ett inneboende tecken på felaktighet. I stället är det ofta en formalitet som är utformad för att förhindra sådana aktiviteter, såsom missbruk av medel, genom att regelbundet granska olika dokument från en tredje part. Detsamma gäller även för andra revisioner. Förstå stadgar Termen lagstadgad används för att ange att revisionen krävs enligt stadga. En stadga är en lag eller en förordning som antagits av den lagstiftande grenen i den associerade regeringen. Stadgar kan utfärdas på flera nivåer, inklusive federal, statlig eller annan kommun. I affärer kan lagstadgad också hänvisa till någon regel som framgår av organisationens ledarskapsteam. Förstå en granskning En granskning är en granskning av dokument som innehas av en organisation, företag, myndighet eller enskild person. I allmänhet innebär detta analys av olika finansiella poster, men kan även tillämpas på andra områden. Under en finansiell revision kan en organisation redovisa om inkomst eller vinst, avkastning på investeringar, kostnader och andra poster kan alla ingå som en del av revisionsprocessen. Syftet med en finansiell revision är ofta att avgöra om medel hanterades ordentligt och att alla obligatoriska uppgifter och arkiveringar är korrekta. I början av en granskning redogör revisionsenheten för vilka uppgifter som krävs i samband med undersökningen. Informationen samlas in och tillhandahålls på begäran, vilket gör att revisionsenheten kan utföra sin analys. Om felaktigheter upptäcks kan lämpliga konsekvenser hävas. HDFC Bank Ltd. Oberoende revisors rapport till medlemmarna i HDFC Bank Limited Rapport om de fristående finansiella rapporterna Vi har granskat de medföljande fristående boksluten för HDFC BANK LIMITED (banken) Balansräkningen per 31 mars 2016, resultaträkningen och kassaflödesanalysen för året då slutade och en sammanfattning av den väsentliga redovisningsprincipen och annan förklarande information. Ledningens ansvar för de fristående finansiella rapporterna Bankernas styrelse är ansvarig för de frågor som anges i 134 § 5 aktiebolagslagen, 2013 (lagen) med avseende på utarbetandet av dessa fristående finansiella rapporter som ger en rättvisande syn på bankens finansiella ställning, finansiella resultat och kassaflöden i enlighet med bestämmelserna i 29 § i bankförordningen, 1949, redovisningsprinciper som allmänt accepteras i Indien, inklusive de redovisningsstandarder som föreskrivs i 133 § lagen så vitt som gäller för banker, och de riktlinjer som utfärdats av Indiens Reserve Bank. Detta ansvar innefattar även underhåll av adekvata bokföringskrav i enlighet med lagens bestämmelser för att skydda bankens tillgångar och för att förebygga och upptäcka bedrägerier och andra oegentligheter, urval och tillämpning av lämplig redovisningsprincip som gör bedömningar och rimliga och försiktiga uppskattningar och utformning, genomförande och underhåll av adekvata interna finansiella kontroller som fungerade effektivt för att säkerställa att bokföringen är noggrann och fullständig, relevant för att upprätta och presentera de finansiella rapporterna som ger en rättvisande bild och är fria från väsentliga felaktigheter , oavsett om det beror på bedrägerier eller fel. Vårt ansvar är att uttala oss om dessa fristående bokslut baserat på vår revision. Vi har beaktat lagens bestämmelser, bokförings - och revisionsstandarder och frågor som måste ingå i revisionsberättelsen enligt lagens bestämmelser och reglerna enligt lagen. Vi har utfört vår granskning av de fristående finansiella rapporterna i enlighet med revisionsstandarderna enligt lagens 143 §§. Dessa standarder kräver att vi följer de etiska kraven och planerar och utför revisionen för att få rimlig säkerhet om huruvida bokslutet inte innehåller väsentliga felaktigheter. En revision innefattar att utföra förfaranden för att erhålla revisionsbevis om beloppen och upplysningarna i bokslutet. De förfaranden som valts beror på revisorns bedömning, inklusive bedömning av riskerna med väsentliga felaktigheter i bokslutet, oavsett om det beror på bedrägerier eller fel. Vid bedömningen av dessa riskbedömningar anser revisoren intern finansiell kontroll som är relevant för bankernas upprättande av bokslutet som ger en rättvisande bild för att utforma revisionsförfaranden som är lämpliga under omständigheterna. I en revision ingår också att utvärdera lämpligheten i de redovisade redovisningsprinciperna och rimligheten i de redovisningsberäkningar som bankdirektörerna gör och utvärdera den övergripande redovisningen av de finansiella rapporterna. Vi anser att revisionsbeviset vi har erhållit är tillräckligt och lämpligt för att utgöra en grund för vårt revisionsutlåtande om de fristående finansiella rapporterna. Enligt vår mening och enligt vår förklaring och enligt de förklaringar som lämnats till oss ger de ovannämnda fristående boksluten den information som krävs enligt Bankrättslagen, 1949 och lagen på det sätt som krävs och ger en rättvisande bild i enlighet med de redovisningsprinciper som allmänt accepterats i Indien, av bankens tillstånd den 31 mars 2016 och dess vinst och dess kassaflöden för året som slutade den dagen. Rapport om övriga juridiska och regelbundna krav 1. Enligt vad som föreskrivs i avsnitt 143.3 i lagen och 30 § i bankförordningen, 1949, rapporterar vi att a) vi har sökt och erhållit all information och förklaringar som Det bästa av vår kunskap och tro var nödvändigt för vår revision. b) Enligt vår uppfattning har bankens transaktioner som har kommit till vårt förfogande varit inom bankens befogenheter. c) Som förklaras i punkt 2 nedan är bankens finansiella redovisningssystem centraliserade och därför krävs inte att redovisning lämnas av filialerna. d) Enligt vår uppfattning har banken behållit lämpliga bokföringar enligt lag, så långt det framgår av vår undersökning av dessa böcker. e) Balansräkningen, resultaträkningen och kassaflödesanalysen som behandlas i denna rapport överensstämmer med bokföringen. f) HDFC Bank Limited Årsredovisning 2015821116 66 f) Enligt vår uppfattning följer ovannämnda fristående bokslut de redovisningsstandarder som föreskrivs i lag 133 §, i tillämpliga fall. g) På grundval av de skriftliga representationer som erhållits från styrelseledamöterna den 31 mars 2016, som har fattats av styrelsen, diskuteras ingen av styrelseledamöterna den 31 mars 2016 från att utses som direktör i enlighet med avsnitt 164 § 2 i lagen. h) När det gäller tillförlitligheten av den interna finansiella kontrollen över bankens finansiella rapportering och effektiviteten hos sådana kontroller, hänvisar vi till vår rapport i bilaga A. Vår rapport uttrycker en omodifierad åsikt om bankernas interna och tillräckliga effektivitet Finansiell kontroll över finansiell rapportering. i) När det gäller övriga frågor som ska ingå i revisionsberättelsen enligt regel 11 i bolagsordningen (revisionsrätten), 2014, enligt vår mening och så gott som vår information och enligt de förklaringar som ges till oss : jag. Banken har redogjort för konsekvenserna av pågående förhandlingar om sin finansiella ställning i sina finansiella rapporter 8211 Se schema 17C821117 och Schema 18 Not 16b och Not 16c till bokslutet ii. Banken har, enligt vad som krävs enligt gällande lag eller redovisningsstandard, föreskrivit eventuella avsevärda förluster, om sådana föreligger, om långfristiga kontrakt inklusive derivatavtal 8211Refer Schema 17C 17 och Schema 18 Not 16 till bokslutet iii. Det har inte skett någon försenad överföring av belopp som krävs för att överföras till Bankens utbildnings - och skyddsfond. 2. Vi rapporterar att vi under vår granskning har utfört valda relevanta förfaranden vid 54 kontor. Eftersom banken anser att de viktigaste verksamheterna ska automatiseras, eftersom de viktigaste applikationerna i stor utsträckning är integrerade i de centrala banksystemen, kräver det inte att filialerna lämnar in någon ekonomisk avkastning. Följaktligen utförs vår revision centralt på huvudkontoret och de centrala bearbetningsenheterna baserat på nödvändiga uppgifter och uppgifter som krävs för revisionen och ställts till förfogande för oss. BILAGA A TILL OVERSIKTLIGA REVISORRAPPORT (Hänvisas till i punkt 1.h under Rapport om övriga rättsliga och regelbundna krav i vår rapport om jämn datum) Rapport om de interna finansiella kontrollerna över finansiell rapportering enligt punkt i i del 8211sektion 3 i avsnitt 143 aktiebolagslagen, 2013 (lagen) Vi har granskat den interna finansiella kontrollen över den finansiella rapporteringen av HDFC BANK LIMITED (banken) per 31 mars 2016 i samband med vår revision av årsredovisningen för banken för året slutade på det datumet. Ledningens ansvar för interna finansiella kontroller Bankförvaltningen ansvarar för att upprätta och upprätthålla interna finansiella kontroller baserade på den interna kontrollen över finansiella rapporteringskriterier som fastställts av banken med beaktande av de väsentliga komponenterna i intern kontroll som anges i riktlinjerna om revision av interna finansiella kontroller över Finansiell rapportering utfärdad av Institute of Chartered Accountants of India. Dessa ansvarsområden innefattar utformning, genomförande och underhåll av adekvata interna finansiella kontroller som fungerade effektivt för att säkerställa ett ordentligt och effektivt genomförande av verksamheten, inklusive överensstämmelse med bankernas politik, skydd av tillgångar, förebyggande och upptäckt av bedrägerier och fel, bokföringsrekordens noggrannhet och fullständighet samt tidig förberedelse av tillförlitlig finansiell information enligt vad som krävs enligt aktiebolagslagen, 2013, bankrättslagen, 1949 och riktlinjerna från Indiens Reserve Bank. Vårt ansvar är att uttala oss om bankernas interna finansiella kontroller över den finansiella rapporteringen utifrån vår revision. Vi har utfört vår revision i enlighet med riktlinjerna för revision av interna finansiella kontroller över finansiell rapportering (Guidance Note) som utfärdats av Institute of Chartered Accountants of India och revisionsstandarderna enligt avsnitt 143 (10) i aktiebolagslagen, 2013, i den utsträckning som är tillämplig på en revision av intern finansiell kontroll. Dessa standarder och riktlinjerna kräver att vi följer de etiska kraven och planerar och genomför revisionen för att få rimlig säkerhet om huruvida tillräcklig intern finansiell kontroll över den finansiella rapporteringen har upprättats och upprätthållits och om sådana kontroller fungerar effektivt i alla väsentliga avseenden. Vår revision innefattar att utföra rutiner för att erhålla revisionsbevis om huruvida det interna finansiella kontrollsystemet är tillräckligt över ekonomisk rapportering och deras effektivitet i verksamheten. Vår granskning av den interna finansiella kontrollen över den finansiella rapporteringen innebar en förståelse för intern finansiell kontroll över finansiell rapportering, bedömning av risken för att en materiell svaghet föreligger samt att testa och utvärdera utformningen och effektiviteten i den interna kontrollen baserat på den bedömda risken. De förfaranden som valts beror på revisorns bedömning, inklusive bedömning av riskerna med väsentliga felaktigheter i bokslutet, oavsett om det beror på bedrägerier eller fel. Vi anser att revisionsbeviset vi har erhållit är tillräckligt och lämpligt för att ge en grund för vårt revisionsutlåtande om bankens interna finansiella kontrollsystem över finansiell rapportering. Betydelse av interna finansiella kontroller över finansiell rapportering En företags interna finansiella kontroll över finansiell rapportering är en process som är utformad för att ge rimlig säkerhet om tillförlitligheten för den finansiella rapporteringen och upprättandet av finansiella rapporter för externa ändamål i enlighet med god redovisningssed och andra tillämpliga regler . En bolags intern finansiell kontroll över den finansiella rapporteringen innefattar de policyer och förfaranden som (1) avser upprätthållande av register som i rimlig detalj exakt och rättvis återspeglar transaktioner och dispositioner i företagets tillgångar (2) ger rimlig säkerhet att transaktioner registreras som nödvändiga för att möjliggöra utarbetande av finansiella rapporter i enlighet med god redovisningssed och bolagets kvitton och utgifter görs endast i enlighet med bemyndiganden från bolagets ledning och bolagsledamöter och (3) ger rimlig försäkran om förebyggande eller aktuell upptäckt av obehörigt förvärv, användning eller disposition av bolagets tillgångar som kan ha en väsentlig inverkan på bokslutet. Inherent begränsningar av interna finansiella kontroller över finansiell rapportering På grund av de inneboende begränsningarna i den interna finansiella kontrollen över den finansiella rapporteringen, inklusive möjligheten till samverkan eller felaktig hantering av kontroller, kan väsentliga felaktigheter bero på fel eller bedrägerier uppträda och detekteras inte. Utvärderingar av eventuella utvärderingar av den interna finansiella kontrollen över finansiell rapportering till framtida perioder är också föremål för risken för att den interna finansiella kontrollen över finansiell rapportering kan bli otillräcklig på grund av förändringar i villkoren eller att graden av överensstämmelse med policyerna eller förfarandena kan försämras. Enligt vår uppfattning har banken, enligt vår förklaring och enligt våra förklaringar, i allt väsentligt ett lämpligt internt finansiellt kontrollsystem över finansiell rapportering och sådan intern finansiell kontroll över finansiell rapportering fungerade effektivt på 31 mars 2016 baserat på den interna kontrollen över de finansiella rapporteringskriterier som fastställts av banken med beaktande av de väsentliga komponenterna i intern kontroll som anges i riktlinjerna för revision av interna finansiella kontroller över finansiell rapportering utfärdat av institutet för statsautoriserade revisorer i Indien. För Deloitte Haskins Amp Sells (Firman Registrering nr 117365W) Porus B. Pardiwalla Mumbai (Medlemskap nr 40005) Gör lite forskning innan handel innan du använder Forex-marknaden, måste handlare göra en teknisk analys baserad på diagram och indikatorer. För att ta reda på om en country8217s valuta är värd, måste du utvärdera landets ekonomiska situation genom att läsa korrekt rapporter och dokumentation. Det finns några viktiga ekonomiska indikatorer och rapporter som du borde missa för att läsa om du väljer att göra transaktioner. Bruttonationalprodukten (BNP). betraktas som den mest betydelsefulla av ett ekonomiskt resultat i landet, täcker det totala marknadsvärdet på alla färdiga varor och tjänster som produceras i ett land under ett visst år. Analysera utvecklingen av denna indikator kan en näringsidkare notera ekonomin trenden så att han kan bestämma om den givna valutan är värd för en handel. Konsumentprisindex (KPI) mäter prisvariationerna i ekonomin och inflationsnivån. KPI mäter och jämför prisförändringar för de representativa varorna och tjänsterna i ekonomin (en varukorg). Denna indikator är mycket viktig för sin kapacitet att öka ränte - och valutamarknaden. Detaljhandeln är också en mycket viktig rapport som ger information om de totala kvitton (eller dollarvärdet) för alla varor som säljs i butiker i ett land. Konsumenterna är huvuddelen av ekonomin, så de bestämmer riktningen för ekonomin. Detaljhandeln är också användbar eftersom de är en aktuell indikator, baserat på tidigare månaders försäljning. Industriell produktion är en rapport som innehåller information om fluktuationer i produktionen av fabriker, gruvor och verktyg i ett land. En näringsidkare kommer att lockas av ökade värden på produktion och kapacitetsutnyttjande. Som en ny Forex-handlare är detta den viktigaste informationen du borde veta innan du väljer en valuta. Det finns fler inflytande faktorer som ändrar ett värde av valuta8217, men i början kommer dessa indikatorer att hjälpa tillräckligt. ,. ,. ,,,,. , CFDs, -. -,. . : IronFX 35 100 10 000 40 4000 Marknader 25 () 2000 IQoption

No comments:

Post a Comment